Ważne zmiany w świadczeniach 500+ od 01.01.2022 r.
Na mocy ustawy z dnia 17 września 2021 r. o zmianie ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2021 r., poz. 1981), która wejdzie w życie od 1 stycznia 2022 r. zmienia się organ realizujący zadania związane z wypłatą i przyznawaniem świadczeń 500+ na wnioski składane po 1 stycznia 2022 r. oraz na kolejny okres 2022/2023.
Najważniejsze zmiany wynikające z w/w ustawy:
- podmiotem obsługującym świadczenie będzie Zakład Ubezpieczeń Społecznych,
- wnioski będzie można składać wyłącznie drogą elektroniczną poprzez:
- Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS,
- system teleinformatyczny banków krajowych oraz spółdzielczych kas oszczędnościowo – kredytowych,
- platformę informacyjno – usługową EMPATIA,
- wypłata świadczenia 500+ będzie możliwa wyłącznie w formie bezgotówkowej.
Świadczenia wypłacane obecnie przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miastku nadal będą kontynuowane do końca okresu, na jaki zostały przyznane, czyli do 31 maja 2022 r.
Do ZUS należy kierować od 1 stycznia 2022 r. wnioski o nowe świadczenia 500+, jeszcze nie przyznane i nie wypłacane (np. na nowo urodzone dzieci).
Wnioski na nowy okres zasiłkowy 2022/2023 będzie można składać do ZUS od 01.02.2022 r.